Tankowanie z gaśnicy i poprawka spustu wiatrówki QB-78


Trafiła w moje ręce wiatrówka Industry Brand QB-78, czyli zerżnięta kopia starego modelu Crosmana. Ustrojstwo fabrycznie napędzane jest CO2 z dwóch kapsuł 12 gram. Jest to rozwiązanie mocno nieekonomiczne dla użytkownika, bardzo korzystne dla producenta kapsuł. Ponieważ od dawna korzystam z wiatrówek przerabianych na ładowanie z gaśnicy, również ta QB-78 została na takie zasilanie przerobiona.


Wiatrówki to nasze hobby. Przeróbka wiatrówki Industry Brand QB-78.


Artykuł dostępny dla wszystkich Czytelników.
Czytaj całość...


Skoro od dołu ciecz a od

Skoro od dołu ciecz a od góry gaz , wiec napełniasz karabinek lufą do dołu ?


portret użytkownika Miki

Oczywiście tak

pod kątem ok 40-50 stopni dokładniej.


Serwis, tuning wiatrówek CO2

Twój zaworek z wyglądu

Twój zaworek z wyglądu przypomina mi jako żywo smarowniczkę od zwrotnic w PF 126 ,które w latach osiemdziesiątych z takim zapałem nabijałem smarem. Ciekawe na ile ich konstrukcje są do siebie podobne?

Brak dostępu do artykułów dostępnych elicie feralnych uniemożliwia mi bliższe poznanie Twojego patentu.

Chyba ,że budowa jest tajemnicą.


portret użytkownika Miki

Trafiony - zatopiony

Widoczny na zdjęciu zaworek jest toczony na wzór paintballowego fill nipple z końcówką smarowniczki. W Mińsku deep13 podzielił się ze mną swoim know-how i od tej pory nowe zawory robię po prostu z kalamitek :)



U Miłka w szufladzie od jakiegoś czasu leży artykuł o konstrukcji zaworu by deep13. Ale nawet jak go opublikuje, też pewnie będzie dostępny nur fur Ferajna...


Serwis, tuning wiatrówek CO2

Szowinizm tej "rogacizny"

Szowinizm tej "rogacizny" jest silnie denerwujący mówiąc delikatnie ,ale puki co nie zamierzam zabierać zabawek do swojej piaskownicy.

Miki , jako że strażaki są w jednym dziale z nami po ostatniej reorganizacji zainteresowanie moje przerobieniem

mojej QB 78 zaowocowało wejściem w posiadanie naboi CO2 o pojemności 35g i 70g.

Średnica zewnętrzna pasuje (długie i wąskie) zakończone gwintem. Dalej dwie drogi ;

wykorzystam je jako dobry materiał do zrobienia dokręcanego kartusza z zaworem albo ładowanie poprzez przerobiony korek z igłą .

jest jeszcze jedna możliwość która niestety pociąga za sobą skrócenie rury kartusza oryginalnego

co pozwoli zastosować nabój 70g nie psując zbytnio wyglądu .




portret użytkownika Miki

Nie bawiłem się jeszcze przeróbkami z wykorzystaniem kapsuł

od gaśnic proszkowych. Dorabianie im zaworów i konstruowanie w wiatrówce wejścia z bolcem, który by owe zawory otwierał jest realne, ale w rezultacie będzie kosztowne.



Osobiście zrobiłbym przejściówkę z wbudowanym zaworem z kalamitki - zawór byłby z boku, albo od dołu. Czyli wyglądało by to tak: z walca o średnicy 22 mm z jednej strony staczamy ok 15 mm na fi 10 mm i gwintujemy M10x1, z drugiej strony nawiercamy i gwintujemy otwór pod gwint kapsuły. Część środkowa powinna mieć ok 20 mm długości. Z boku wiercimy w niej otwór wiertłem 9 mm i gwintujemy go M10x1. W tym otworze osadzamy zawór z kalamitki i jest łatwo ładowalna QB 78 z powiększonym kartuszem.


Serwis, tuning wiatrówek CO2

O to właśnie mi chodziło.

O to właśnie mi chodziło. W korku pod kątem zaworek a na wprost śrubka do odpowietrzania z rurką syfonu wlutowaną w korek od dołu. Mam frezera artystę i tokarza perfekcjonistę :) ,ze spawaczem migami i innymi plazmami też problemu nie ma . Niestety ten co spawać potrafił żyletki odszedł na emeryturę (postarzali mi

się chłopaki) :). Potrzebny tylko rysunek i jazda. Ósemkę do Sharpa zrobili cudnie oksydowałem (czerniłem)

sam. Namawiam ich jeszcze na zrobienie metalowego systemu ale to będzie wymagało porządnej motywacji.




portret użytkownika Miki

Akurat dziś Miłek udostępnił dla zarejestrowanych

artykuł o przeróbce Crosmana 357 na tankowanie z gaśnicy.



http://www.airguns.pl/node/1734



Znajdziesz tam fotki zaworu na wzór paintballowego fill nipple.



Nie bawiłbym się w odpowietrzanie w przejściówce. Prościej jest wywiercić otworek w korpusie, i naciskać na trzpień zaworu albo bezpośrednio, albo przez zbijak.


Serwis, tuning wiatrówek CO2